D.N.1 Autobusové nádraží
Plánovaný termín realizace | květen 2019 |
Fáze realizace | ukončeno |
Priorita | 3A |
Anotace
Rekonstrukce autobusového nádraží, aby bylo reprezentativním vstupem do města, odpovídalo současným požadavkům včetně podmínek pro parkování P+R (park and ride), B+R (bike and ride) a možnost zastavení K+R (pac a pusu - přivezení / vyzvednutí cestujícího z veřejné dopravy automobilem).
Podkladem pro rekonstrukci a žádost o dotaci slouží Studie proveditelnosti (2016).
Výstup na konci
Autobusové nádraží rekonstrukcí upravené tak, aby bylo reprezentativní, funkční a praktické, odpovídalo moderním trendům veřejné, meziměstské i mezinárodní dopravy.
Zodpovědná osoba
Miroslav Reitinger
Popis přípravy a realizace projektu
V pol. roku 2016 byla zpracována studie proveditelnosti, poté podána žádost o dotaci (1/2017), rozhodnutí o dotaci ve výši 42,5 mil. Kč (3/2017). Hlavním dodavatelem stavby byla na základě VŘ společnost Strabag a.s., (4/2018), informačního systému (Apex), parkovacího systému (Designa Parking). Kolaudační souhlas na zkušební provoz 6/2019, trvalý provoz 6/2020.
Od 05/2019 bylo zprovozněno modernizované autobusové nádraží „Přestupní terminál Český Krumlov“, které zahrnuje kryté nástupiště s 15ti autobusovými zastávkami. V rámci celkové rekonstrukce byl zprovozněn uzavřený závorový systém a nainstalován kompletní informační systém. Součástí autobusového nádraží je parkoviště P+R a K+ R se 117 místy pro automobily a s 32 stání pro kola a dvěma dobíjecími stanicemi pro elektromobily.
Investiční výdaje na rekonstrukci ploch, vlastní výstavbu a vybavení technologiemi činily 85,6 mil. Kč, na realizaci projektu byla obdržena dotace ve výši 42,5 mil. Kč.