D.E.1 Navržené režimy pro zklidňování dopravy v obytných a dalších pobytových oblastech
Plánovaný termín realizace | červen 2022 |
Fáze realizace | ukončeno |
Priorita | 2B |
Podmíněno projektem | D.U.1 |
Anotace
Vytipování oblastí pro zklidňování dopravy a navržení režimu zklidnění formou konkrétního dopravního značení a úpravou dopravního režimu - v obytných a pobytových oblastech probíhá zároveň s D.U.1
Výstup na konci
Při tvorbě akčního plánu bylo navrženo, že výstupem má být seznam lokalit s potřebou úpravy dopravního režimu a navržení optimálního systému dopravy v nich a realizace jednoduchých úprav (dopravní značení, dopravní zařízení a prvky bezpečnosti jako ostrůvky, zábrany a podobně). Vzhledem k tomu, že se ale jedná o dlohodobý projekt bez časového rámce, kdy cílový stav není definován, budou práce na tomto projektu (spolu s projektem D.U.1) průběžně pokračovat bez uvedení termínu dokončení.
Zodpovědná osoba
Jan Sládek, Ing.
telefon: 380766500, e-mail: jan.sladek@ckrumlov.cz
vedoucí odboru, Odbor dopravy a silničního hospodářství
městský úřad (Kaplická 439)
Popis přípravy a realizace projektu
Průběžně se již řeší drobné úpravy a vylepšení přehlednosti a organizace dopravy:
- zdůraznění některých pravidel silničního provozu dopravním značením, zlepšování rozhledových parametrů samostatných sjezdů, umisťování dopravních zrcadel pro zajištění bezpečnosti provozu
- zabezpečení tras pro pěší, cyklo a přechodů
- omezení pohybu autobusů po městě a zákaz vjezdu autobusům a jiným např. rozměrově nevhodným vozidlům do některých ulic a částí města
- pravidelné sledování a vyhodnocování organizace dopravy v zónách placeného stání, popř. rozšiřování zón do dalších oblastí
- probíhá příprava umístění měřičů rychlosti jízdy vozidel
- příprava technického zabezpečení vjezdů do pěší zóny města
- shromažďování podkladů pro zklidňování dopravy v obytných lokalitách (např. Horní Brána)
- úprava dopravního značení na základě podnětů obyvatel
Odkazy na výstupy projektu
Při tvorbě akčního plánu bylo navrženo, že výstupem má být seznam lokalit s potřebou úpravy dopravního režimu a navržení optimálního systému dopravy v nich a realizace jednoduchých úprav (dopravní značení, dopravní zařízení a prvky bezpečnosti jako ostrůvky, zábrany a podobně). Vzhledem k tomu, že se ale jedná o dlohodobý projekt bez časového rámce, kdy cílový stav není definován, budou práce na tomto projektu (spolu s projektem D.U.1) průběžně pokračovat bez uvedení termínu dokončení.
V průběhu bylo zjištěno, že projekt D.U.1 je jedním z nástrojů pro realizaci tohoto projektu a tyto projekty je vhodné spojit do jednoho, protože jsou velmi úzce svázané. Neřešíme projekt globální formou, ale po jednotlivých lokalitách v návaznosti na aktuální potřeby obyvatel a města. Nedávno realizované úpravy související s těmito projekty jsou např.
- rozšíření zón placeného stání na sídl. Plešivec a pravidelný dohled nad organizací dopravy v celé soustavě zón placeného stání
- zřízení zóny s dopravním omezením v Plešivecké ulici, Plešiveckém náměstí a ulici Horská
- zřízení zóny s dopravním omezením v ulici Po Vodě a na Dolním náměstíčku (zde aktuálně řešíme zpřehlednění režimu na stávajících parkovacích místech)
- úprava dopravního režimu na parkovacích stáních před prodejnou Jednoty Plešivec
- úprava dopravního režimu v ulici U Trojice
- úprava a zpřehlednění parkování a dopravní situace v ulici Vyšehradská u dětského hřiště
- zvýraznění modrých zón v ulici Pivovarská a Rooseveltova
- rekonstrukce komunikací tř. Míru a Zahradní včetně uspořádání parkování
- průběžná obnova vodorovného značení na sídlištích
- úprava organizace dopravy v klidu na sídl. Špičák v souvislosti s rekosntrukcí povrchu komunikací
Průběžně se řeší další úpravy a vylepšení přehlednosti a organizace dopravy:
- zdůraznění některých pravidel silničního provozu dopravním značením, zlepšování rozhledových parametrů samostatných sjezdů, umisťování dopravních zrcadel pro zajištění bezpečnosti provozu
- zabezpečení tras pro pěší, cyklotras a přechodů
- omezení pohybu autobusů po městě a zákaz vjezdu autobusům a jiným např. rozměrově nevhodným vozidlům do některých ulic a částí města
- pravidelné sledování a vyhodnocování organizace dopravy v zónách placeného stání, popř. rozšiřování zón do dalších oblastí
- zavedení systému měření rychlosti jizdy vozidel
- příprava technického zabezpečení vjezdů do pěší zóny města
- shromažďování podkladů pro zklidňování dopravy v celých obytných lokalitách formou zřizování zón s dopravním omezením (např. Horní Brána I, Horní Brána II, Nové Spolí)
- úprava a doplnění dopravního značení na základě podnětů obyvatel